اصولا گذارم کم به مرکز شهر میفته . امروز بعد از مدتها بدون ماشین شخصی می خواستم برم تا هفت تیر. ترافیک و سرمای شدید حسابی کلافه ام کرده بود. تو میدون فاطمی پیرزنی کنار خیابون منتظر تاکسی ایستاده بود. سوار که شد گریه می کرد. گفت اومده بودم مسجد اینجا که ازشون کمک بگیرم. هیچ کمکی بهم نکردند. آقا به خدا من دو تا بچه یتیم دارم. خونمون سرده. بچه هام یخ کردند. راننده تاکسی که اینگار گوشش از این حرفها پر بود فقط گوش میداد.گفتم برو توی این هیات ها که عشق حسین همه رو مجنون کرده کمک بگیر. گفت خانوم رفتم کمکی نکردند. مبلغی بهش دادم و با ناراحتی از تاکسی پیاده شدم.ا
اا
توی میدون هفت تیر جلوی هر مانتو فروشی مامورین گشت ارشاد که مشخص بود از سواد و تخصص بالایی هم بر خوردارند !!! سخت مراقب بودند که مبادا چکمه بلندی.... زنی.... باعث بشه که تبرج مردان مومن پایتخت ورم کنه !از خیر پالتو خریدن گذشتم. ... لخت بگردم و سینه پهلو کنم بهتره تا اینکه احیانا با این قشر برخورد داشته باشم
ا
توی صف تاکسی های تجریش ایستاده بودم. تاکسی اومد وایساد و گفت نفری هزار تومن. همه داشتند بحث میکردند که ششصد تومنه برای چی داری هزار تومن میگیری؟ خلاصه سوار شدیم. راننده بعد از چند دقیقه یکی از این نوار های نوحه رو گذاشت و صداش رو تا خرخره بلند کرد. با عصبانیت گفتم لطفا اونو خفه اش کن. با قیافه حق به جانب به من میگه خانوم عزای حسینه ! گفتم خوب باشه .عزا مال اونیه که یه ته اعتقادی داره نه شما که تا فرصت رو مغتنم شمردی و دیدی چهار نفر تو سرما موندند کرایه دوبله سوبله گرفتی ازشون. هزینه تظاهرکردن های تو رو که پرده گوش من نباید بده
ا
آخه چرا روزهای جوونی ما باید پر از استرس باشه؟ چرا رو نفت نشستیم و داریم گدایی میکنیم ؟ چرا به روزهای عاشورا که میرسیم همه اینقدر متظاهر میشیم؟ واقعا اعتقاد داریم؟ پس چرا بقیه روزهای سال رو صد لقمه خوریم که می غلام است آن را؟

15 comments:

    On 07:30 Amin said...

    حال كردم
    خوب حق اون مردك ابله رو گذاشتي كف دستش ;)
    متاسفانه اين روزا همش دارن به همه گير مي دند، از مترو هم كه مي آي بيرون ميبيني چند تا مامور با يكي دوتا فاطمه كماندو وايسادند، حال جوون ها رو بگيرند

     
    On 20:18 Anonymous said...

    الهام یعنی یه قلب مهربون بزرگ. یه دختر گل. یکی که هر وقت مشکلی داشتی میتونی روش حساب کنی.

     
    On 20:19 Anonymous said...

    الهام یعنی یه قلب مهربون بزرگ. یه دختر گل. یکی که هر وقت مشکلی داشتی میتونی روش حساب کنی

     
    On 20:20 Anonymous said...

    در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست و آزادانه مرد (دکتر علی شریعتی

     
    On 09:18 Anonymous said...

    مطلب جالب بود لینک دادم بالاترین
    https://balatarin.com/permlink/2008/1/19/1214016

     
    On 11:15 Anonymous said...

    eyvaaaaaaal damet garm kheily khoob javabesho dady khosham oomad....osoolan tazahor chizie ke man ham kheily bahash moshkel daram....!!!!!!!!!!

     
    On 16:08 Anonymous said...

    حی!

     
    On 16:13 Anonymous said...

    تنها به تو میتوان گفت شیر مادرت حلالت باشه که خوب حال این راننده تاکسی رو گرفتی واقعا دمت گرم

     
    On 17:25 bizi said...

    تشريح تو واقعا گيرا بود. من براي همه متاسفم.

     
    On 15:38 Anonymous said...

    آفرین عجب چیزی بهش گفتی.
    ببینم اصلا جوابی بهت داد؟

     
    On 21:23 Anonymous said...

    man nemidonam be ki bayad tabrik begam be khatere in web ziba vali nevisandeh ro elham khanom mibinam omidvaram ke movafagh bashi

     
    On 21:24 Anonymous said...

    salam elham khanom omed varam dar panahe hagh har roz ostovar tar bashe

     
    On 21:28 Anonymous said...

    خوشحالم که وبلاگت را دیدم

     
    On 21:29 Anonymous said...

    nemidonam chi begam

     
    On 12:12 Anonymous said...

    خیلی خوب پاسخی دادین معمولا" اینجور موقع ها آدم بعد از تموم شدن بحث به ذهنش می رسه که مثلا" کاش بهش این جوری می گفتم خیلی خوب که بتونی به موقع بهترین حرف و بزنی ...